BESTÄLLD FÖRE 23:00, SKICKAS IMORGON📦

ALLMÄNNA VILLKOR

Artikel 1 - Definitioner

I dessa villkor gäller följande definitioner:

Avbokningsperiod: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt; Konsument: den fysiska personen som inte agerar i utövandet av ett yrke eller en verksamhet och ingår ett distansförsäljningsavtal med entreprenören;

Dag: kalenderdag;

Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser ett antal produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller köpskyldighet är spridd över tiden;

Varaktig databärare: alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller entreprenören att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.

Ångerrätt: konsumentens möjlighet att avstå från distansavtalet inom ångerfristen;

Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal där, inom ramen för ett system som organiseras av entreprenören för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, fram till och med avtalets ingående, exklusiv användning görs av ett eller flera medel för distanskommunikation;

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och entreprenören är samlade i samma rum samtidigt.

Allmänna villkor: entreprenörens nuvarande allmänna villkor.

Artikel 2 - Företagarens identitet

E-postadress: info@devindal.se

Handelskammarens nummer: 88145638



Artikel 3 - Tillämplighet

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från entreprenören och för varje distansavtal och beställning som ingås mellan entreprenören och konsumenten.

Innan distansavtalet ingås kommer texten i dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren kan inspekteras i entreprenörens lokaler och de kommer att skickas gratis till konsumenten så snart som möjligt på begäran.

Om distansavtalet ingås elektroniskt, i motsats till föregående stycke, och innan distansavtalet ingås, kan texten i dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett enkelt sätt på en hållbar databärare. Om detta inte är rimligt möjligt kommer det att anges innan distansavtalet ingås var de allmänna villkoren kan inspekteras elektroniskt och att de kommer att skickas elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt på konsumentens begäran.

För det fall särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor gäller andra och tredje styckena i tillämpliga delar och vid motstridiga allmänna villkor kan konsumenten alltid åberopa den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för denne.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt är helt eller delvis ogiltiga eller upphävda, ska avtalet och dessa allmänna villkor i övrigt fortsätta att gälla och bestämmelsen i fråga ska omedelbart efter ömsesidig överenskommelse ersättas med en bestämmelse som kommer så nära syftet med den ursprungliga som möjligt.

Situationer som inte omfattas av dessa allmänna villkor ska bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Oklarheter om tolkningen av eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra allmänna villkor ska tolkas "i andan" av dessa allmänna villkor.



Artikel 4 - Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.

Erbjudandet är utan skyldighet. Entreprenören har rätt att ändra och anpassa erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om entreprenören använder bilder är dessa en sanningsenlig representation av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte entreprenören.

Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och kan inte vara en anledning till ersättning eller uppsägning av avtalet.

Bilder av produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Operatören kan inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar de verkliga färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till godkännandet av erbjudandet. Detta gäller i synnerhet

Priset, exklusive tullklareringskostnader och importmoms. Dessa extra kostnader kommer att vara på kundens bekostnad och risk. Post- och/eller kurirtjänsten kommer att tillämpa det särskilda systemet för post- och kurirtjänster för import. Denna ordning gäller om varorna importeras till destinationslandet inom EU, vilket är fallet i detta fall. Post- och/eller kurirtjänsten tar ut momsen (oavsett om den tas ut tillsammans med tullklareringsavgiften eller inte) från mottagaren av varorna;

eventuella fraktkostnader;

det sätt på vilket avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta ändamål;

huruvida ångerrätten är tillämplig eller inte

Metoden för betalning, leverans och fullgörande av avtalet;

Tidsfristen för godkännande av erbjudandet eller den period inom vilken näringsidkaren garanterar priset;

Nivån på avgiften för distanskommunikation om kostnaden för att använda medel för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den standardiserade grundavgiften för det använda kommunikationsmedlet;

Om avtalet arkiveras efter det att det ingåtts och, om så är fallet, hur konsumenten kan få tillgång till det;

Hur konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera den information som han eller hon har lämnat i samband med avtalet och, om så önskas, korrigera den. Vilka andra språk än nederländska som avtalet kan ingås på. De uppförandekoder som näringsidkaren omfattas av och hur konsumenten kan ta del av dessa uppförandekoder på elektronisk väg.

och distansavtalets minimilängd vid en längre transaktion. Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

Artikel 5 - Avtalet
Utan att det påverkar tillämpningen av bestämmelserna i punkt 4 ingås avtalet vid den tidpunkt då konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller de villkor som anges i detta.

Om konsumenten har godtagit erbjudandet på elektronisk väg ska näringsidkaren omedelbart bekräfta mottagandet av godtagandet av erbjudandet på elektronisk väg. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av entreprenören kan konsumenten upplösa avtalet.
Om avtalet ingås elektroniskt måste entreprenören vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och måste säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt måste entreprenören följa lämpliga säkerhetsåtgärder.
Entreprenören kan - inom den rättsliga ramen - informera sig om huruvida konsumenten kan fullgöra sina betalningsskyldigheter, liksom om alla fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller ansökan eller att bifoga särskilda villkor för genomförandet med angivande av skäl.

Entreprenören kommer att inkludera följande information med produkten eller tjänsten till konsumenten, skriftligen eller på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare:

Besöksadress till näringsidkarens kontor där konsumenten kan lämna klagomål.
De villkor och medel genom vilka konsumenten kan utöva sin ångerrätt eller ett tydligt uttalande om att ångerrätten är utesluten.
Information om garantier och befintlig kundservice;
de uppgifter som ingår i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte entreprenören redan har försett konsumenten med dessa uppgifter innan avtalet genomförs
kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en varaktighet på mer än ett år eller är på obestämd tid.
När det gäller en varaktighetstransaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast för den första leveransen.
Varje avtal ingås under suspensiva villkor om tillräcklig tillgänglighet av de relevanta produkterna.



Artikel 6 - Ångerrätt

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att avbryta avtalet utan att ange skäl under en period av 14 dagar. Denna reflektionsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som i förväg utsetts av konsumenten och gjorts känd för entreprenören.

Under betänketiden kommer konsumenten att hantera produkten och dess förpackning med försiktighet. Han kommer endast att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utnyttjar sin ångerrätt ska han återlämna produkten till näringsidkaren med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i sitt ursprungliga skick och förpackning i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som näringsidkaren har gett.

Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt är han skyldig att informera näringsidkaren om detta inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten ska meddela detta genom ett skriftligt meddelande/e-post. När konsumenten har meddelat att han vill utöva sin ångerrätt måste han returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna returnerades i tid, t.ex. med hjälp av ett avsändningsbevis.

Om kunden inte har uttryckt sin avsikt att använda sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till entreprenören efter utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3, är köpet ett faktum.



Artikel 7 - Kostnader i händelse av avbokning

Om konsumenten utövar sin ångerrätt måste kostnaderna för att returnera produkterna bäras av konsumenten.

Om konsumenten har betalat ett belopp kommer näringsidkaren att återbetala detta belopp så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter ångerrätten. Detta är föremål för villkoret att produkten redan har mottagits tillbaka av entreprenören eller att avgörande bevis för fullständig retur kan tillhandahållas.



Artikel 8 - Uteslutande av ångerrätt

Näringsidkaren får utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som beskrivs i punkterna 2 och 3. Uteslutandet av ångerrätten ska endast gälla om näringsidkaren tydligt har angett detta i erbjudandet, åtminstone i god tid innan avtalet ingås.

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter:

som skapas av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer;
som är tydligt personliga till sin natur
som inte kan returneras på grund av deras natur
som förstör eller åldras snabbt
vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som entreprenören inte har något inflytande över;
för enskilda tidningar och tidskrifter
för ljud- och videoinspelningar och datorprogram där konsumenten har brutit förseglingen
för hygieniska produkter där konsumenten har brutit förseglingen;

bikini's, av hygienskäl.
Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster

som avser boende, transport, catering eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period;
om leveransen har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;
om vadslagning och lotterier.


Artikel 9 - Pris

Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och / eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisförändringar på grund av förändringar i momssatserna.

I motsats till föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som ligger utanför entreprenörens kontroll, med rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att alla priser som nämns är riktpriser kommer att nämnas i erbjudandet.

Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller förordningar.

Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har fastställt detta och:

dessa är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller förordningar, eller
konsumenten har rätt att säga upp avtalet med verkan från och med den dag då prisökningen träder i kraft. Leveransen sker i det land där transporten påbörjas. I detta fall sker leveransen utanför EU. Om så är fallet kommer post- eller budtjänsten att debitera kunden importmoms eller tullklareringsavgifter. Därför kommer moms inte att debiteras leverantören.Alla priser är föremål för typografiska fel. Vi tar inget ansvar för konsekvenserna av tryckfel och typografiska fel. I händelse av ett feltryck är företaget inte skyldigt att leverera produkten enligt det felaktiga priset.



Artikel 10 - Efterlevnad och garanti

Entreprenören garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven för hälsa och/eller användbarhet och de befintliga lagliga och/eller statliga bestämmelserna den dag då avtalet ingicks. Om så avtalats garanterar näringsidkaren också att produkten är lämplig för annat än normal användning.

En garanti från näringsidkaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de juridiska rättigheter och anspråk som konsumenten kan göra gällande mot näringsidkaren på grundval av avtalet.

Eventuella defekta eller felaktigt levererade produkter måste rapporteras till entreprenören skriftligen inom 14 dagar efter leverans. Produkterna måste returneras i originalförpackningen och i nytt skick.

Entreprenörens garantiperiod motsvarar fabriksgarantiperioden. Entreprenören är dock aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild användning av konsumenten eller för råd angående användning eller tillämpning av produkterna.

Garantin gäller inte om:

Konsumenten själv har reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller låtit tredje part reparera och/eller modifiera dem;

De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt behandlats vårdslöst eller i strid med leverantörens anvisningar och/eller anvisningarna på förpackningen;

felet helt eller delvis beror på regler som regeringen har fastställt eller kommer att fastställa beträffande arten eller kvaliteten på de använda materialen.



Artikel 11 - Leverans och utförande

Företaget kommer att iaktta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av produktbeställningar.

Utan att det påverkar vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att uppfylla accepterade beställningar omedelbart, men senast inom 30 dagar, såvida inte konsumenten har kommit överens om en längre leveransperiod. Om leveransen försenas eller om en beställning inte kan utföras eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att informeras om detta inom 30 dagar efter det att beställningen gjordes. I så fall har konsumenten rätt att häva avtalet utan kostnader och rätt till eventuell ersättning.

I händelse av upplösning i enlighet med föregående stycke kommer entreprenören att återbetala det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter upplösningen.

Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer entreprenören att göra en ansträngning för att leverera en ersättningsartikel. Senast vid leveransen kommer det att anges tydligt och begripligt att en ersättningsartikel kommer att levereras. Med ersättningsartiklar kan rätten till avbokning inte uteslutas. Kostnaderna för en eventuell returfrakt måste bäras av entreprenören.

Risken för skador och / eller förlust av produkter vilar på entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som tidigare utsetts och gjorts känd för entreprenören, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.



Artikel 12 - Varaktighetstransaktioner: varaktighet, uppsägning och förnyelse

Uppsägning

Konsumenten kan när som helst säga upp ett tillsvidareavtal som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med förbehåll för tillämpliga uppsägningsregler och en maximal uppsägningstid på en månad.

Konsumenten får säga upp ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst i slutet av den fasta perioden i enlighet med de tillämpliga uppsägningsreglerna och en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Konsumenten får säga upp de avtal som avses i föregående stycken:

sägas upp när som helst och inte begränsas till uppsägning vid en viss tidpunkt eller för en viss period;

åtminstone säga upp dem på samma sätt som de ingicks av honom;

alltid sägas upp med samma uppsägningstid som entreprenören har bestämt för sig själv.

Förlängning

Ett tidsbegränsat kontrakt som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster kan inte automatiskt förlängas eller förnyas för en bestämd period.

Utan hinder av föregående stycke får ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter tyst förlängas för en fast period på högst tre månader, om konsumenten kan säga upp det förlängda avtalet mot slutet av förlängningen med en uppsägningstid på högst en månad.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av varor eller tjänster får förnyas genom tyst medgivande på obestämd tid endast om konsumenten när som helst kan säga upp det med en uppsägningstid som inte överstiger en månad och en uppsägningstid som inte överstiger tre månader om avtalet avser regelbunden, men mindre än månadsvis, leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter som en introduktion (prov- eller introduktionsabonnemang) förlängs inte tyst och upphör automatiskt i slutet av prov- eller introduktionsperioden.

Avtalets löptid

Om ett avtal har en löptid på mer än ett år får konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rimlighet och rättvisa talar emot en uppsägning före utgången av den avtalade löptiden.



Artikel 13 - Betalning

Om inte annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter det att den ångerfrist som avses i artikel 6.1 har löpt ut. När det gäller avtal om tillhandahållande av en tjänst börjar denna period löpa efter det att konsumenten har mottagit bekräftelsen på avtalet.

Konsumenten har skyldighet att omedelbart rapportera felaktigheter i betalningsinformation som tillhandahålls eller nämns till entreprenören.

I händelse av att konsumenten inte betalar har entreprenören rätt, med förbehåll för lagliga begränsningar, att debitera de rimliga kostnader som i förväg meddelats konsumenten.



Artikel 14 - Klagomålsförfarande

Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in till entreprenören inom 7 dagar fullständigt och tydligt beskrivet efter att konsumenten har upptäckt bristerna. Klagomål som lämnas in till entreprenören kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid kommer entreprenören att svara inom 14-dagarsperioden med ett meddelande om mottagande och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.

Ett klagomål avbryter inte entreprenörens skyldigheter, såvida inte entreprenören skriftligen anger något annat.

Om ett klagomål visar sig vara motiverat av entreprenören kommer entreprenören, efter eget gottfinnande, antingen att ersätta eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.



Artikel 15 - Tvister

Avtal mellan entreprenören och konsumenten som dessa allmänna villkor avser regleras uteslutande av nederländsk lag. Även om konsumenten är bosatt utomlands.